• Ege Plaza, Mevlana Blv. No: 182/26-27 Çankaya/Ankara

Vajinismus Nedir?

vajinismus-nedir-vajinusmusun-ücreti-ve-tedavisi-var-mi-

Vajinismus Nedir?

Vajinismus nedir; çiftlerin cinsel ilişki sırasında vajina girişinde yer alan kasların istemsiz olarak kasılması ve genellikle cinsel ilişkinin herhangi bir şekilde gerçekleştirilememesine veya aşırı ağrılı ve acılı olmasıyla sonuçlanan durumdur.

Vajinismus kadınların;

• Cinsel ilişkide kasılmaları,
  • Cinsel ilişkiye girememe sorunlarıdır.

Vajinismus genel olarak ilk gece korkusu olarak bilinen ve uzun sürebilen bir durumdur. Bir tür kaygı bozukluğu olan vajinismus cinselilişki sırasında panik atağa benzer reaksiyonlar görülebilir. Vajinismus hastalarında karşılaşılan durumlardan en tipik özeliği ise gerçek anlamdaki bir ağrıdan ziyade cinsel ilişki sırasında acı ve ağrı korkusu olmasıdır.

Vajinismusta ilişki, korku ve ağrı arasında bir döngü vardır. Bu nedenle penisin vajinaya temas etmesi halinde kadınlarda vajina girişindeki kasılma artmakta ve bu da acıyı artırmaktadır. Birleşme sırasında gerçekleşen kuruluk durumu hissedilen acı hissini daha da artırmaktadır.  Bu durumda penisin vajinaya dokunmadan dahi ağrı oluşacağı hissi ve tepki zihne yerleşmekte ve kadını kendisine hiçbir şekilde yaklaştırmaması söz konusu olur.

Vajinismusun Görülme Sıklığı

Türkiye’de vajinismusun görülme sıklığı ortalama olarak her 10 kadından birisinde görülür. Bu durumda Türkiye oranlarının Avrupa ülkeleri ve Amerika’nın yaklaşık olarak 20 – 30 kat daha fazla olduğu şeklindedir.

Vajinismusun Nedenleri

Vajinismusun ortaya çıkmasında birçok neden bulunsa da esas nedeni pelvik taban kaslarının istemsiz olarak kasılmasıdır.

Vajinismus nedenleri arasında;

• Cinsel bakımdan yetersiz olma hissi,
  • Cinsel istismara veya tacize uğramış ya da tanık olmuş olmak,
  • Kontrolü kaybetmeye dair korku,
  • Vajinal mantar enfeksiyonu,
  • Eşler arasında güven kaybı,
  • Travmatik jinekolojik işlem ya da doğum korkusu,
  • Aile içerisi şiddet öyküsü,
  • Genel anksiyete durumu,
  • Cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olabilecek durumlar,
  • Stres,
  • İlk cinsel ilişkide aşırı ağrı olacağı düşüncesi,
  • Fiziksel travmalar yer alıyor.

Vajinismusun Belirtileri

Vajinismus birçok kadının etkilendiği ve kişiye göre değişebilen şekillerde kendisini gösterebilir. Ancak yine de sıklıkla karşılaşılan birtakım belirtilerin varlığından söz etmek mümkündür. Bunlar;

• Penisin vajinaya giremeyişi,
  • Penisin vajinaya girmesi sırasında aşırı ağrı hissi,
  • Genital alana bakılamaması veya dokunulamaması,
  • Cinsel ilişkinin çok zor ya da ağrılı olması,
  • Cinsel ilişkiden korkulması ya da birleşmenin gerçekleştirilememesi,
  • İlişkiye girmekten korkulması, şeklinde listelenebilir.

Vajinismusun Tedavisi

Vajinismus tedavi edilebilen cinsel bir sorundur. Cinsel bir problem olan vajinismusun atlatılabilmesi için destek alınmalıdır. Aksi halde bu durum giderek ilerlemekte ve farklı sorunların oluşmasına yola açabilir. Günümüzde kalıcı şekilde ve kısa sürede tedavi edilebilir.

Vajinusmus tedavisi ile ilgili vajinusmus tedavi süreci, vajinusmus tedavi fiyatları bilgi almak için formu doldurabilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.